معرفی خودرو

TIGGO 8 PRO E PLUS

این محصول ، اولین خودرو پلاگین‌هیبرید مونتاژ داخل است و قوی‌ترین مونتاژی نیز محسوب می‌شود. این خودرو در نمای ظاهری مشابه تیگو8 پرومکس است و با نسخه پرو تفاوت هایی از جمله چراغ های عقب و جلوپنجره دارد و در داخل کابین نیز سطح امکانات آن مشابه تیگو 8 پرومکس است.

ظرفیت موتور

PHEV-5 1.5TCI

صفحه نمایش

24.6 اینچ

ظرفیت صندلی

5 صندلی

لاستیک چرخ

235/55 R18

طراحی هوشمند

سبک جدید رانندگی

از نظر طراحی خارجی، فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس هیچ تفاوت خاصی نسبت به دیگر اعضای خانواده تیگو 8 ندارد و به جز برچسب‌های بدنه و چند تغییر کوچک، مشخصه منحصر به فردی را در ظاهر آن نمی‌بینیم. همانند بسیاری دیگر از خودروهای هیبریدی، طرح رینگ‌های فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس با دو عضو دیگر خانواده متفاوت است و همچنین لوگو ای پلاس روی درب عقب این خودرو درج شده است تا تفاوت را به سایرین نشان دهد.

 

 

در نمای جلو فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس، همان جلوپنجره مرسوم تیگو 8 پرو به همراه کروم کاری‌های متعدد را می‌بینیم. این جلوپنجره به الگوی کهکشانی شهرت دارد و بدون تغییر در نسخه پلاگین هیبرید بازسازی شده است. با این حال در دو طرف سپر و محل قرارگیری چراغ‌های مه شکن، تغییراتی پدید آمده است. طراحان فونیکس اندکی رنگ آبی نیز به این قسمت اضافه کرده‌اند تا هیبریدی بودن خودرو را به بیننده متذکر شوند. در نمای جانبی، تفاوت اصلی ظاهری میان فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس و دو عضو دیگر خانواده‌اش قابل مشاهده است. این تفاوت رینگ‌های پنچ پر خودرو هستند که به صورت اختصاصی برای این تیپ مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخلاف انتظارات، حجم تفاوت‌ها در قسمت عقب فونیکس تتیگو 8 پرو ای پلاس نسبت به تیگو 8 پرو معمولی بیشتر است. چراغ‌های عقب در این بخش از گرافیک جدیدی بهره می‌برند و توسط یک نوار قرمز به یکدیگر متصل شده‌اند. نوشته ای پلاس روی درب عقب خودرو نیز به شما هیبریدی بودن این خودرو را یادآوری می‌کند.

طراحی پویا و مدرن

 

مجموعه لامپ های لوکس فول ال ای دی

 

رینگ های 18 اینچی مدرن

 

طراحی هوشمند

هنر طراحی داخلی فضا

نمای داخلی فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس نیز برخلاف نمای خارجی آن، تغییرات بیشتری را نسبت به نسخه‌های درون‌سوز تجربه کرده است. کلاسترهای دوگانه عریض همچنان بخش اصلی داشبورد این خودرو را تشکیل داده‌اند. دکمه‌های چندانی در کابین خودرو مشاهده نمی‌شود و اکثر تنظیمات از طریق لمس انجام خواهد شد. همچنین سبک قرارگیری دکمه‌های کنترلی در قسمت میانی کابین تغییر کرده است و به جای دکمه‌های پیانویی، دکمه‌های تخت نقره‌ای رنگ را شاهد هستیم. داخل کابین از تریم دو رنگ قهوه‌ای و مشکی بهره خواهد برد. همچنین پنل تهویه هشت اینچی نیز سرجای خودش قرار دارد.

 

 

یکی از تفاوت های کابین تیگو 8 پرو e پلاس با نسخه های پرو و پرو مکس، شیفتر دنده است. با وجود اینکه شکل و شمایل شیفتر دنده مشابه با نسخه پرو مکس طراحی شده، اما در قسمت جلوی آن یک نورپردازی آبی رنگ لوزی شکل اجرا شده که به پلاگین هیبریدی بودن این خودرو اشاره دارد. علاوه بر آن، در کنسول مرکزی دو کلید برای حالت رانندگی EV تمام برقی و همچنین HEV یعنی هیبریدی تعریف شده است. گرافیک نمایشگر پشت فرمان نیز با هدف نشان دادن میزان شارژ باتری های موتور برقی و دیگر اطلاعات مورد نیاز خودروهای پلاگین هیبریدی از قبیل میزان پیمایش با شارژ موجود و … تغییر کرده است. نمایشگر مالتی مدیا هم تغییراتی در زمینه اپلیکیشن ها و کنترلرها داشته است.

صفحه نمایش کنترل مرکزی یکپارچه هوشمند

صندلی های چرمی و با طراحی آرگونومیک

صفحه نمایش دوبلکس هوشمند

بهتر است تا تغییرات ظاهر داخلی و خارجی را کنار بگذاریم و به بزرگترین تغییر فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس در مقایسه با دو تیپ دیگر پرو و پرومکس اشاره کنیم. زیر کاپوت این خودرو پیشرانه‌ای پلاگین هیبریدی قرار دارد که از ترکیب موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر و دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. این سه پیشرانه در کنار یکدیگر 326 اسب بخار قدرت و 510 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. گیربکس سه حالته DHT نیز وظیفه تعویض دنده را در این خودرو برعهده دارد که مخصوص استفاده در خودروهای هیبریدی است.

 

پکیج باتری‌های فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس از نوع لیتیوم یون است و ظرفیتی معادل 19.27 کیلووات ساعت دارد و حجم باک سوخت خودرو نیز 45 لیتر است. بنابر اعلام شرکت سازنده، شارژ شدن این باتری با برق شهری حدود 3 الی 4 ساعت به طول خواهد انجامید. حداکثر برد تیگو 8 هیبریدی در حالت تمام الکتریکی نیز 75 کیلومتر عنوان شده است. سیستم تعلیق خودرو نیز در جلو از نوع مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است. رینگ‌های خودرو نیز از نوع 18 اینچی آلومینیومی هستند. فونیکس تیگو 8 پرو ای پلاس به چند حالت رانندگی مجهز است که براساس آن میزان برد و مصرف سوخت تغییر می‌کند. با این حال در شرایط ایده آل می‌توان رکورد مصرف سوخت ترکیبی 1.55 لیتر به ازای صد کیلومتر پیمایش را با این خودرو ثبت کرد.

منبع تغذیه هوشمند

 

9 حالت رانندگی

انتخاب حالت رانندگی

EV+NORMAL با هم

با نوآوری امروز
امکانات فردا را تجربه کنید.

ایمنی

جدیدترین و بالاترین استانداردها

مجموعه سیستم‌های ایمنی فعال و سیستم‌های کمک راننده ADAS (نظارت نقاط کور، سیستم ترمز اضطراری خودکار، کروز کنترل تطبیقی ​​و غیره) – اعتماد به نفس شما پشت فرمان.

سیستم های کمک راننده هوشمند

سیستم RCTA

دستیار ترافیک معکوس (RCTA) به شما در مورد نزدیک شدن به وسایل نقلیه هشدار می دهد.

سیستم FCW

سیستم کنترل فاصله (FCW) به شما اطلاع می دهد تا از برخورد با خودروی جلویی جلوگیری کنید.

سیستم AEB

ترمز اضطراری خودکار (AEB) به جلوگیری از برخورد با وسایل نقلیه و عابران پیاده کمک می کند.

مشخصات فنی 

ویژگی های برجسته

DHT

جعبه دنده

7.6 ثانیه

شتاب 0 تا 100

180 کیلومتر در ساعت

حداکثر سرعت

1769 کیلوگرم

وزن

4722 طول - 1860 عرض - 1745 ارتفاع

اندازه (میلیمتر)

2710 میلیمتر

فاصله بین دو محور

  • موتور
    موتور
    4 سیلندر 16 سوپاپه
    حجم موتور
    1498 سی سی
    تنفس موتور
    پلاگین هیبریدی
    انتقال نیرو
    دیفرانسیل جلو
    حداکثر قدرت
    326 اسب بخار در 0 دور در دقیقه
    حداکثر گشتاور
    510 نیوتن متر در 0 دور در دقیقه
  • آپشن های خودرو
    کیسه هوا
    کیسه هوای راننده، جانبی و پرده ای، مجموعاً 6 کیسه هوا
    سیستم صوتی
    صفحه نمایش 12.3 اینچی لمسی، Android Auto، Apple CarPlay، هشت بلندگو سونی
    ترمز و پایداری
    ABS – EBD – BAS – ESP – TCS – EBA – HAC – HDC
    دیگر امکانات
    سیستم رانندگی خودکار LKA کروز کنترل سنسور نور سیستم چرخشی چراغ ها در پیچ
    تنظیم ارتفاع خودکار پشت آمپر 12.3 اینچی صفحه نمایش 8 اینچی برای تهویه مطبوع فرمان با روکش چرمی و گرمکن
     3 حافظه صندلی راننده گرمکن و سردکن صندلی های جلو آینه های جانبی تاشور برقی  سقف پانوراما
     دکمه استارت سیستم ورود بدون کلید شارژ بی سیم موبایل گرمکن برای صندلی های ردیف دوم